Een nieuwe reis!!! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu Een nieuwe reis!!! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe reis!!!

Door: Camiel

Blijf op de hoogte en volg Camiel

24 Augustus 2014 | Nederland, Uden

hallo lieve mensen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets op dit blog heb geschreven, ik heb de afgelopen drie jaar ook niet echt hele grote reizen gemaakt. Ik heb namelijk de afgelopen drie jaar hard hard gestudeerd om mijn bachelordiploma van geneeskunde te halen. Dat is me gelukkig gelukt! Na de loting voor het beginnen van mijn masterfase van geneeskunde was het duidelijk voor me dat ik een jaar moet wachten voordat ik kan beginnen met die masterfase. Zo'n kans moet natuurlijk gegrepen worden om weer een mooie reis te maken.

Ik heb hele mooie plannen voor mijn reis. In totaal ga ik ongeveer 5.5 maanden weg. Gelukkig hoef ik deze keer niet alleen te zijn tijdens mijn reis. Mijn vriendin Lizzy zit in hetzelfde schuitje qua wachttijd dus we gaan gezellig samen.

De eerste anderhalve maand van mij reis ga ik vrijwilligerswerk doen bij een EHBO post in een plaatsje in Nepal. Ik heb hier erg veel zin in. Het lijkt me heel erg interessant om te zien hoe artsen en andere hulpverleners hun werk doen in minder makkelijke omstandigheden. Hiernaast ga ik ook voorlichting over hygiëne geven aan basisschoolkinderen in het dorpje. Ik ben heel benieuwd of zulke dingen over te brengen zijn door de gigantische taalbarrière heen, maar we zullen zien.

Na deze 6 weken vrijwilligerswerk is het plan om de rest van Nepal te gaan ontdekken. Wandeltochten, tempels bezoeken, jungletripjes maken, het kan daar allemaal.

Na ongeveer 2,5 maand zullen we Nepal verlaten en richting Thailand vliegen. We gaan dan Zuidoost-Azië onveilig maken. Het plan is nu om eerst door Thailand te reizen, daarna door Laos, daarna door Cambodja en als laatste door Vietnam, maar plannen zijn er natuurlijk voor gemaakt om gewijzigd te worden.

Als kers op de taart gaan we na 5 maanden reizen naar Peking toe, om daar de schitterende dingen te bezichtigen die Peking te bieden heeft. Als we daar 2 weken verbleven hebben, zal het ondertussen al bijna maart zijn en komen weer richting Nederland.

Ik zal jullie via dit blog proberen op de hoogte te houden van alle avonturen die wij beleven in Azie. Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan het lezen van dit blog en schroom niet om een berichtje achter te laten.

Groeten,
Camiel

  • 24 Augustus 2014 - 22:51

    Conny :

    Ha Camiel,

    We gaan je weer volgen. En we zien elkaar nog voordat je op reis gaat.

  • 26 Augustus 2014 - 14:39

    Marijke:

    Hoi Camiel,
    kijk weer uit naar je verhalen van jullie reis ,want dat is wel gezellig zo samen.
    Maar nu moet ik nog op je adres lijst komen merk ik nu.
    Beste Camiel doe hier iets aan svp, dank.
    Wens jullie beiden een hele goede reis ,veel ervaringen op doen en veel plezier beleven.
    Alle goeds en liefs tot het dag zeggen .Marijke

  • 10 September 2014 - 18:22

    Karen:

    Hallo Camiel en Lizzy

    ik wens jullie een heel prettig en leerzame reis toe geniet ervan en doe geen dingen waar je later spijt van krijgt. Wij kijken graag uit naar jouw verhalen lijkt ons erg leuk . Heel veel groetjes

    Karen van Maasakkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Camiel

Hallo Iedereen, Ik ga binnenkort een aantal maanden naar Nieuw Zeeland toe. Daar ga ik backpacken. Op die manier wil ik dit mooie land leren kennen. Ik begin op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland en na ongeveer 2 maanden ga ik richting het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Ik hoop dat ik jullie op deze manier goed op de hoogte kan houden van mijn avonturen!! Groeten, Camiel

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 27576

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Maart 2015

Avontuur in Azie

16 Februari 2010 - 03 Juni 2010

Nieuw zeeland here I come

Landen bezocht: