Het is bijna zover! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Uden, Nederland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: camiel

Blijf op de hoogte en volg Camiel

03 Februari 2011 | Nederland, Uden

Hallo iedereen,

wat leuk dat je een kijkje neemt bij mijn eerste reisverslag. Ik hoop dat je me de komende tijd ook zal volgen en dat ik je kan boeien met spannende verhalen over het leven op de andere kant van deze planeet.

Mijn bestemming is het (hopelijk) wonderschone Nieuw Zeeland. Als mensen aan mij vragen waarom ik dit land heb gekozen, heb ik niet direct een antwoord klaar. Maar ik denk dat het de combinatie is van: de mooie natuur, de aardige mensen, de westerse welvaart en de backpack-toegankelijkheid. Ik ben er natuurlijk nooit geweest, maar Nieuw Zeeland staat natuurlijk bekend als een heel mooi land met heel veel verschillende landschappen. De natuur schijnt daar heel ongerept te zijn. Ook vind ik het fijn dat Nieuw Zeeland een westers land is. Ik heb daar (als het goed is) gewoon een schone wc en drinkwater uit de kraan. Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het smerige badkamers en kakkerlakken over het plafon. Ik moet er niet aan denken!!! Daarnaast is Nieuw-Zeeland een bekend backpack land. Het land is erg toegankelijk voor mensen die met een rugzak om rond willen trekken. Je hebt er op heel veel plaatsen hostelletjes waar je zo met je rugzak om naar binnen kan lopen.

Ik zal eerst even vertellen wat ik de afgelopen tijd heb gedaan om deze reis te kunnen financieren. Ik heb met veel plezier en met leuke collega's gewerkt bij de plaatselijke AH! Ik geef eerlijk toe, telkens om 6 uur opstaan was soms wel vermoeiend, maar ik heb een hele leuke tijd bij deze winkel gehad! Daarnaast heb ik natuurlijk mijn reis voorbereid. Misschien wel leuk om even te vertellen met hoeveel geluk ik aan mijn visum ben gekomen. Ik ging 2 dagen na de kerstvakantie met de bus en trein naar de ambassade in Den Haag om mijn Visum aan te vragen. Het duurde 2 uur om daar te komen, bleek dat de ambassade een langere kerstvakantie had. Daar stond ik dus voor een dichte ambassade. Ik heb de hele straat bijeen gevloekt. Ik heb eerst 6 keer aangebeld. Ik liep een rondje, en toen belde ik voor de laatste keer aan. Een vrouw nam op aan de andere kant van de intercom en zei dat de ambassade dicht was. Ik smeekte haar om me even binnen te laten om het visum aan te vragen. Gelukkig ze liet me uiteindelijk binnen. Daarbinnen was het visum binnen 15 minuten geregeld. Ik heb die mensen verschrikkelijk bedankt, want ik had echt geen zin om nog een keer 2 uur in de trein en bus te zitten. Voor de rest heb ik veel gesport, leuke dingen met vrienden gedaan en vooral genoten van de vrijheid des levens.


Je vraagt je nu natuurlijk af: hoe gaat die reis er van Camiel nou eigenlijk uitzien? Ik zal het globaal aan je uitleggen, de precieze reisindeling weet ik zelf ook nog niet. HET IS ALLEMAAL ÉÉN GROOT AVONTUUR. Maar dit is het idee.
-Ik land op de heenweg op Christchurch op het Zuidereiland. Vanuit daar ga ik via de oostkust van het zuiderleiland naar het zuiden. In dat stuk kom ik vooral bos en kust tegen.
-Daarna ga ik een stukje terug en ga ik richting Queenstown. Daar schijnt een heel mooi meer te zijn die ik wil zijn.
-Dan ga ik via Milford Sound het fjordenlandschap in het Zuidwesten van het zuidereiland in.
- Dan ga ik noordwaarts richting Mount Cook en de gletsjers. Ik ga daar proberen nog wat sneeuw vast te houden en misschien maak ik wel een sneeuwpop die lijkt op mij ;)
- Ik ben van plan de tranzalpin express te nemen vanaf Greymount naar Christchurch. Hij stopt als het goed is (anders heb ik pech) In het Arthur's National Park, Dat is een echt stukje hooggebergte.
- Dan reis ik door naar het Abel Tasman park. Dat lijkt me echt schitterend. Het is een soort Jungle aan de noordzijde van het zuidereiland. Er zijn goudgele stranden en het water is daar zo blauw als het Albert Heijn logo.

Daarna reis ik door naar het Noordereilend, maar daarvoor houd ik jullie nog even in spanning. Ik moet niet alles in één keer verklappen!

Deze reis is een hele nieuwe ervaring voor mij. Ik ben nog nooit buiten Europa geweest en het lijkt me een heel avontuur om naar de andere kant van de wereld te gaan. Ik laat het allemaal een beetje op me afkomen. Ik heb zoiets van, ik zie het allemaal wel. Ik ga er gewoon naartoe en geniet van mijn tijd daar. Ik heb ook nog niet alles in de puntjes voorbereid, omdat ik gewoon de vrijheid wil hebben om te doen wat ik wil. De spanning loopt langzaam op!!!!!

Dames en heren, bedankt voor het lezen van mijn eerste verslag. Ik hoop dat het vermakelijk was en ik hoop dat ik u de volgende keer weer mag verwelkomen bij DE AVONTUREN VAN CAMIEL IN DOWN UNDER.

Greetings,
Camiel

  • 04 Februari 2011 - 08:13

    Giel:

    Leip! ik volg je! =)
    laat weten als je op de set van Lord of the Rings bent geweest!
    (L)

  • 04 Februari 2011 - 13:19

    Nina:

    Leuk! Ik ben echt benieuwd naar je verhalen! :-D

  • 09 Februari 2011 - 15:34

    Leonieke Vd Appie:

    Hey Camiel!

    Supergaaf dat je deze reis gaat maken. Ik ben benieuwd naar je ongetwijfeld prachtige foto's, dus graag een beetje opschieten ermee!
    Ik heb je vanmorgen vergeten een hele fijne reis toe te wensen dus nu bij deze, geniet ervan en heeeeeel veeeel plezier!

    Leonieke vd Heuvel-vd Appie

  • 10 Februari 2011 - 21:39

    Ilonka Lunenburg :

    hoi camiel

    ook nog even via deze site heel veel plezier daar in Nieuw Zeeland! ik ga je volgen, maar misschien kom ik wel bekende dingen tegen op je foto's! bart die neef heb ik ook jou site door geven, dan kan hij jou nu volgen! ik wacht jou volgende verhaal heel graag af!! een fijne reis en een goede aankomst!

    groetjes ilonka lunenburg van de appie

  • 14 Februari 2011 - 13:30

    Daan:

    Jo! wordt vet denk ik zo ;0 Veel plezier ;)

  • 14 Februari 2011 - 13:30

    Patrick:

    Ook namens mij veel plezier!

  • 15 Februari 2011 - 15:17

    Pieter:

    ah man, ook ik wens je veel plezier!

    ps. patrick, jij ook hier?

  • 17 Februari 2011 - 14:46

    Ruben:

    Kiek um goan!

  • 19 Februari 2011 - 16:08

    Tineke & Co:

    Super joh.... zal ik eerlijk zijn...?? ik ben eigenlijk best wel jaloers whaha
    Geniet ervan!!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Uden

Camiel

Hallo Iedereen, Ik ga binnenkort een aantal maanden naar Nieuw Zeeland toe. Daar ga ik backpacken. Op die manier wil ik dit mooie land leren kennen. Ik begin op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland en na ongeveer 2 maanden ga ik richting het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Ik hoop dat ik jullie op deze manier goed op de hoogte kan houden van mijn avonturen!! Groeten, Camiel

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 27652

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Maart 2015

Avontuur in Azie

16 Februari 2010 - 03 Juni 2010

Nieuw zeeland here I come

Landen bezocht: