Geld, vertraging en de eerste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu Geld, vertraging en de eerste dagen - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Camiel Amen - WaarBenJij.nu

Geld, vertraging en de eerste dagen

Door: camiel

Blijf op de hoogte en volg Camiel

20 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

hallo lieve mensen,

Leuk dat jullie mijn blog weer lezen. Ik zal vantevoren al mijn verontschuldigingen aanbieden dat ik geen foto's hierbij voeg. Deze @#$%computer herkent mijn camera niet. Dat mag echter de pret niet deren, want in de komende tekst gaan jullie lezen hoe Camiel het op de reis van Uden naar Nieuw Zeeland het er levend vanaf heeft gebracht.

Woensdag 16 februari was de grote dag. Kwart over 8 ging de wekker en toen werd ik door papa, mama en Jitske naar Schiphol gebracht. We kwamen geen files tegen en waren rond 11 uur op Schiphol. Toen begon het: Inchecken, ronddolen, vliegtuigen en ten slotte afscheid nemen. Camiel was op weg naar Nieuw Zeeland.

Mijn vlucht bestond eigenlijk uit twee delen. Als eerste zou ik vanaf Schiphol naar Dubai vliegen en daar overnachten. Die vlucht verliep voorspoedig. Bij lange vluchten zoals deze heb je je eigen tv scherm met allemaal films (family guy;)) tot je beschikking en daar vermaak je je wel aardig mee. Het mooiste was echter het uitzicht dat we hadden toen ik om 12 uur 'snachts (plaatstelijke tijd) vlak over Dubai city een paar rondjes maakten. De lichtjes, de wolkenkrabbers, de verlichte zwembaden, het was ongeloofelijk mooi. Dat was een soort voorproefje voor wat me nog meer in Dubai te wachten stond. Toen we eenmaal geland waren moest ik door het vliegveld heen lopen naar de bus die mij naar het hotel zou brengen. Het vliegveld was, kort gezegd, ENORM EN GLIMMEND. Ik kon mijn haren doen in de weerspiegeling van de vloer en ik heb er een half uur over gedaan om naar de uitgang te komen. De glans, de pracht en het geld spatte overal vanaf, werkelijk niet normaal.
De overnachting werd als 'service' aangeboden door Emirates airlines. Ik wist dus eigenlijk niet echt wat ik kon verwachten. Zoals de rest in Dubai, was het tot in de puntjes verzorgd. Ik kwam aan bij een reusachtig hotel, waar twee hotelbedienden naar me toe kwamen gesneld om mijn baggage te dragen. Daarna moest ik een heel eind lopen naar mijn schitterende kamer. De mensen in Dubai schijnen niet krap te zitten in hun geld.
Na 4 uurtjes in mijn glanzende kamer geslapen te hebben, ging ik na het eten van een al even geniaal ontbijt weer op weg naar het vliegveld. Daar vertrokken we met 2 uur vertraging richting Christchurch; de andere kant van de wereld.

Het tweede deel van de reis verliep iets minder soepel. Mijn lichaam begon langzaamaan te protesteren tegen het tijdsverschil en het lange zitten. Ook de vertragingen hielpen daarin niet echt mee. Met een tussenlanding in Bangkok (rommelig vliegveld) en Sydney (ik ben daar wel 10 minuten geweest) kwam ik in Christchurch aan.

Ik had in het vliegtuig een Duitse jongen ontmoet die ook naar Christchurch ging. Hij werd opgehaald en stelde voor om me mee te nemen zijn kant op, zodat ik iets minder ver hoefde te lopen. Dat vond ik natuurlijk een goed idee.
De kilometer die ik daarna nog moest lopen viel mij zwaar. Ik wilde niks anders dan eten en naar bed. Ik had het gehad. Ik heb een eitje gebakken en ben daarna in een diepe slaap gevallen.

De volgende dag was mijn eerste hele dag in Nieuw Zeeland. Ik besloot Christchurch te gaan ontdekken. Ik ben naar de kathedraal van Christchurch geweest, maar die was misschien nog wel kleiner en jonger dan de petruskerk in Uden. Daarna ben ik na het grote park in de stad geweest, dat was schitterend. Het is lastig uit te leggen, maar er stonden zoveel verschillende planten en bomen en het was zooooo groot. Werkelijk ongelooflijk dat ze dat in een stad als Christchurch kunnen hebben.

Daarna heb ik snel even boodschappen gedaan en zelf gekookt (goed he mama).

Vandaag heb ik een tocht langs het strand gewandeld. Ik ben met de bus naar Soutshore gegaan en heb daarna 10 km noordwaarts richting de pier gelopen. Het waaide hard en er waren veel mensen aan het kitesurfen. het zeewater was schitterend mooi blauw en ik heb allemaal vogels gezien die ik nog nooit eerder gezien heb. Krabben, zwart witte vogels met een snavel als een rood rietje (geen idee wat het is) een bruin soort meeuw alleen dan groter en nog een paar andere beesten. Prachtig.

Daarna snel even boodschappen gedaan en net pasta gegeten. Het was te verteren, maar het smaakte niet zo goed als thuis, helaas.

Morgen richting Akoura, dolfijnen, vulkanen en misschien wel..........
Dat zie je de volgende keer
bij THE ADVENTURES OF CAMIEL DOWN UNDER

Greetings

  • 20 Februari 2011 - 09:34

    Kelly:

    Ohhhh Camiel, wat klinkt dat mooi allemaal!
    Hoe is het weer daar?
    En je snapt wel dat ik nu echtttt naar Dubai wil he!
    Ik hou van glimmendddddd :D
    Enjoy!
    En ik kijken alweer uit naar je volgende verslag!

  • 20 Februari 2011 - 10:09

    Nina:

    Heel leuk verhaal! :D
    Alleen jammer van de foto's, maar die houden we dan tegoed toch?

  • 20 Februari 2011 - 10:29

    Giel:

    Super verhaal!
    Je moet wel al je bezochte landen van deze reis toevoegen he!
    Enne...wij willen fotos! Haha!
    Gr.

  • 20 Februari 2011 - 11:50

    Rene Nieuwenhoven:

    Hoi Camiel,

    Leuk dit verslag, vooral je reisstatus van deze site want die zegt dat je weer thuis bent !

    Keigoed man, geniet ervan en blijf bloggen want ik zal het zeker volgen.
    Grtz,
    René

  • 20 Februari 2011 - 12:32

    Justin:

    Weer een nice verhaal camiel! goed begin van je reis! we zien de foto's graag tegemoet.. we doen nog wel een skypesessie met de mboys binnekort ;)

    veel plezier nog!

  • 20 Februari 2011 - 15:36

    Shelley:

    Heey Camiel!
    Ik hoop dat het daar goed gaat.
    Ik krijg als het goed is nou elke een email met jou verslag van die dag :)
    Goed hea :D
    Ik mis je al wel hoor!!
    XxX

  • 21 Februari 2011 - 08:30

    Daan:

    Jo klinkt vet! (Naast dat ik verloren heb van jou op een anoniem te houden site);p Wel lomp dat t gewoon 12 uur vroeger is daar bij jou!
    Ik hoor t nog wel van je andere verslagen hoe t is ;p
    Het tafelvoetbalspel blijft iig lomp vet !

    Ciao!

  • 22 Februari 2011 - 06:54

    Leonieke:

    Hey Camiel,

    ik hoop voor je dat je inmiddels alweer bent vertrokken uit Christchurch, hoorde vanmorgen van de aardbeving...
    Dus we hopen snel weer een verslagje van je te lezen!
    Doeidoei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Camiel

Hallo Iedereen, Ik ga binnenkort een aantal maanden naar Nieuw Zeeland toe. Daar ga ik backpacken. Op die manier wil ik dit mooie land leren kennen. Ik begin op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland en na ongeveer 2 maanden ga ik richting het Noordereiland van Nieuw Zeeland. Ik hoop dat ik jullie op deze manier goed op de hoogte kan houden van mijn avonturen!! Groeten, Camiel

Actief sinds 01 Jan. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 27614

Voorgaande reizen:

11 September 2014 - 01 Maart 2015

Avontuur in Azie

16 Februari 2010 - 03 Juni 2010

Nieuw zeeland here I come

Landen bezocht: